dinsdag 12 september 2017

Marine stijl



Al van kinds af heb ik altijd een zwak gehad voor donkerblauw en marine look. Jaren verplicht uniform bij de 'nonnekes' hebben daar niets aan veranderd. En ik was dan ook maar wat blij dat deze zomer blauw terug helemaal hip was :)

En toen het julinummer van La Maison Victor in de bus viel met een leuke marinelook jurk Solange, was ik helemaal verkocht. Hoewel de twijfel over de breedte strepen toch wel een hele tijd gespeeld heeft. Is er zo geen regeltje dat zegt dat je "never ever" breedte-strepen mag dragen...tenzij je in een maatje 36 past...

Enfin, na lang wikken en wegen en met een beetje overtuigingskracht van de verkoopster dan toch overstag gegaan en deze leuke french terry gekocht. De stof kostte niet de hoofdprijs, dus in
het slechtste geval, kon ik er nog een jurk voor Eliene van maken, mocht hij mij totaal niet staan.

Het werd een hele uitdaging. Voor de eerste keer een rits ingestikt in een jurk, voor de eerste keer zakken en een strepenstofje waarbij je dus elk foutje zou zien als een van de delen niet recht tegenover mekaar zouden liggen. Het knippen van de stof vond ik al een uitdaging!

Maar na het nodige gepruts en een paar kleine aanpassingen, kwam deze superleuke zomerjurk tot stand. Toegegeven, het project is nog voor verbetering vatbaar maar voor nu is het de ideale camping-outfit. Zalig stofje, hoeft niet gestreken te worden, perfect voor de vakantie.

En om de look helemaal 'af' te maken, heb ik ook nog een bijpassende sjaal gehaakt. Het garen, Whirl van Scheepjes, is een mengeling van 60% katoen en 40% acryl en er zit +/- 1000 meter op 1 bol. Net genoeg om de "Lost in time" sjaal van Mijo Crochet mee te haken. Een gratis patroon dat in vele talen vertaald werd. Om alles nog een beetje extra op te fleuren, heb ik er nog enkele leuke floshkes aan gemaakt, van de overschot van het garen met een fijn zilverdraadje (stikzijde van Gütermann) en enkele kralen.







1 opmerking: