donderdag 12 oktober 2017

Frullewerkskes

Eigenlijk had ik het kunnen weten, de silhouette en ik, wij zouden nooit echte dikke vriendjes worden. Een hoofd vol ideeën, maar die uitvoeren met de silhouette (en dito software) is vaak een brug te ver. Maar af en toe, zet ik me dan vol goede moed toch weer eens achter de computer en ga aan de slag met het ding.
Meestal eindigt het dan met heel veel frustraties en een project dat mee in de 'wil ik ooit maken' map op pinterst verdwijnt. Maar deze keer had ik een goede reden om vol te houden. 

Manlief liet, op de dag van zijn verjaardag, weten dat hij voor zijn bed op het werk - ja, ja, er zijn zo van die jobs waar je lekker kan liggen slapen ;)  - een kussenrol wilde. De nieuwe slaapkamers zijn niet zo geweldig geconstrueerd en zijn hoofdkussen valt altijd achter het bed. 
Ik had die dag helemaal geen plannen, dus meteen de naaimachine uitgehaald en  van oude gordijnstof meteen een rol gemaakt. Tot zo ver ging alles goed. Toepasselijke quote  gezocht, leuk lettertype gekozen, en ja hoor, het ging precies allemaal van zelf. Voor een keer niet vergeten om de tekst te spiegelen, meteen de juiste snij-instellingen gekozen ... alles liep van een leien dakje.
Nu nog snel even de tekst op het kussen strijken .... hahaha, ja, dat had ik gedacht. Na een volledige rol flex opgesneden te hebben en tientallen strijkpogingen nog steeds geen resultaat. Bovendien was er dan uiteindelijk toch ergens 1 stuk van een letter aan de kussenrol blijven kleven, dus was uiteindelijk de kussenrol ook nog "om zeep".

Helemaal ten einde raad dan maar in de verschillende FB-groepen een oproepje gezet. Twee mogelijkheden die ik nog niet getest had waren om een andere flex te gebruiken en een ander strijkijzer. Lag het nu aan de flex of aan het strijkijzer ... dat test ik een volgende keer wel weer eens uit maar een ding is zeker deze keer lukte het wel. Bloed, zweet en tranen heeft het gekost, maar toen manlief van het werk thuis kwam, stond er toch nog een extra cadeautje te wachten :) 

Verder maakte ik vorige week tijdens de "sew along" van Schoten Stikt! ook dit plezante juwelenbuideltje nog. Een klein tussendoortje, maar misschien al wel een leuk dingetje voor onder de kerstboom ...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen