donderdag 19 oktober 2017

The Bionic Gearbag ... versie 1.0

Al lang speel ik met het idee om de Bionic Gearbag een keertje te maken, maar tot nu toe ontbrak de moed me eigenlijk altijd een beetje. Tot ik laatst tijdens de Sewing Day van Wilwarin Couture kennis maakte met Cindy van Mamacin en zag hoe handig zo'n ding eigenlijk wel is. Cindy maakte weliswaar de Sewing Bag van QuiltessaNatalie, maar in grote lijnen was het vergelijkbaar. Rechtzetting, de sewing bag is eigenlijk nog praktischer ;)

Maar omdat ik het patroon van de Bionic Gearbag al had liggen, ben ik eerst daar maar eens mee aan de slag gegaan. En tatatadaaaa ..... daar is ie dan.


Niet helemaal volgens patroon - niet perfect afgewerkt - hier en daar wat foutjes en op het einde zelfs in alle enthousiasme vergeten om biais aan de bovenkant tas en rits te stikken, maar hij is af en perfect bruikbaar. En op zich is het ook niet echt een drama dat hij niet perfect is. Ik heb ondertussen al heel wat dingen bedacht die ik in een volgende versie wil veranderen. Zoals: ik wil onder andere een verdeling innaaien waar ik mijn machinenaalden kan achter steken. Op de voorflap komt elastiek waar ik of spoeltjes of klosjes garen kan insteken (of nog iets anders, het idee moet nog wat rijpen ). In de volgende versie komt nog een vakje extra en wil ik de ritszakjes los hebben onderaan zoals bij het model van Quiltessa. Deze was dus een goede oefening ... op naar het echte werk ... als ik ooit eens tijd heb ;)
En voor wie nog twijfelt of zo een naaitas (of what ever) nu handig is, kijk eens wat je er allemaal in kwijt kan ....


De volledige inhoud van deze naaibak zit erin incl. nog wat extra's. Ik heb nu (denk ik) eindelijk alles bij mekaar :)




4 opmerkingen:

  1. Wow die ziet er handig uit! Maar ook ingewikkeld om te maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt niet Kim. Bovendien ben jij veel handiger, dus als ik 'm in mekaar krijg, lukt jou dat zeker.
      Het ziet er heel ingewikkeld uit, maar op zich valt het reuze goed mee. Ik had 'm op twee dagen af.

      Verwijderen
  2. Heel mooi, die staat ook nog op mijn to-sew lijstje. Bedankt voor de tips voor aanpassingen ook, die hou ik in gedachten!

    BeantwoordenVerwijderen