dinsdag 3 oktober 2017

Voor alles is een eerste keer!

En als nieuweling in het naaiwereldje zijn er eigenlijk nog wel best heel veel eerste keren. Maar naaien voor de zoon, dat vond ik nu toch echt wel een uitdaging.

Niet op gebied van het naaien zelf, maar dan eerder de stofkeuze en de vraag 'gaat hij het überhaupt wel goed vinden'. Want 't is natuurlijk niet allemaal zomaar goed en meneer ziet het ook niet zo echt zitten om zelf kleren (laat staan stof) te gaan kiezen.

Maar toen ik laatst bij Stoffenheide tegen dit leuke stofje van Poppy aanliep, dacht ik meteen aan mijn Star Wars-fan. En blijkbaar kon ik hem geen groter plezier doen dan met een 'space' t-shirt.
Veiligheidshalve nam ik een patroon van LMV, de Marlon, waarvan ik wist dat het hem zeker goed zou passen en ging ik aan de slag.

Om het t-shirt toch net iets anders te maken dan anders, heb ik ervoor gekozen om de zoompjes aan de armen binnenste buiten te draaien. De stof is eigenlijk aan beide kanten te gebruiken en zo zit er toch een klein detailke aan. Had ik er eerder aan gedacht, zou ik ook de halsbies omgedraaid gebruikt hebben, maar die stond er al aan ... een ideetje om te onthouden voor de volgende keer dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen